Les
denominades tecnologies de la informació i la comunicació han deixat de ser un
element auxiliar o complementari en el procés d’ensenyament-aprenentatge i han
passat a convertir-se en un dels elements centrals, no debades així ho
estableix una de les competències bàsiques (tractament de la informació i
competència digital) del currículum escolar.
I si aquestes tecnologies són
fonamentals en qualsevol matèria, en aquesta són imprescindibles, a més de ser
objecte d’estudi.
Aquesta
competència, de caràcter transversal i instrumental evident, insisteix a formar
l’alumne en l’habilitat per a buscar, obtenir, processar i comunicar informació
i per a transformar-la en coneixement.
En conseqüència, conté aspectes que van
des de l’accés i la selecció de la informació fins a l’ús i la transmissió en
diferents suports, i inclou la utilització de les tecnologies de la informació
i la comunicació com un element essencial per a informar-se, comunicar-se i
aprendre. L’assoliment d’aquesta competència suposa, almenys, la utilització de
recursos tecnològics per a resoldre problemes de manera eficient i tenir una
actitud crítica i reflexiva en la valoració de la informació de què es disposa.
No hay comentarios:
Publicar un comentario