PRESENTACIÓ



Hola, sóc Josefa Pastor Caparrós,alumna del Curs de Capacitació en Valencià i,en concret,del

mòdul  TIC aplicades a l'aprenentatge de la UMH.

En aquest blog pretenc desenvolupar un entorn personal d'aprenentage (PLE) al voltant del

CALÇAT. 

Tractaré de fer-vos de guia en aquest recorregut per l'apassionant , complexe i proper

món del calçat. Proper? Sí, perquè l'alumnat al qual  va dirigida aquesta unitat didàctica rep el

seu ensenyament i realitza el seu aprenentatge a Elx,ciutat de la DAMA,les palmeres  i el

calçat,, i com  ciutadans il.licitans tenen dret i han de tindre informació i coneixement de la

industria amb la qual  tenen relació directa o indirectament (família/usuaris).

Tenint en compte com ha evolucionat la industria del calçat i el valuós benefici aportat  amb la

incorporació de les noves tecnologies,he cregut convenient tractar aquest tema des d’un punt 

de vista tecnològic amb la incorporació de les TIC en el desenvolupament d’aquesta unitat

educativa.

Prenent com a marc de referencia la Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora

de la qualitat educativa i el Decret 87/2015, de 5 de juny, del Consell,pel  qual s’estableix  el    

currículum i desenrotlla l’ordenació general de l’Educació Secundària Obligatòria i del

Batxillerat a la Comunitat Valenciana,els objectius d’aquest blog es divideixen en dos tipus:

1.Objectius de caràcter específic de la materia:

L’alumnat conega el concepte de calçat,el seu recorregut al llarg de la història,distingir classes de calçat home/dona,conèixer i utilitzar vocabulari específic del calçat segons les normes ortogràfiques valencianes, aproximar-se al món del disseny i la moda, informar-se i analitzar les consequències en l’elecció de calçat,conèixer les  industries auxiliars i la seua finalitat,reflexionar sobre el passat,present i futur del calçat i su relació amb les TIC.

2.Objectius de carácter general  relacionats amb les competències clau:

Promoure l’ús de les TIC en el procés d’ensenyament i aprenentatge,promoure el treball en xarxa,col.laboratiu i cooperatiu,l’intercanvi entre iguals,la realització en conjunt de les propostes,l’autonomia de l’alumnat i el rol del docent com a orientador i facilitador del treball, i estimular la recerca i selecció crítica d’informació provinent de diferents suports.

En definitiva,es tracta de què l’alumnat obtinga un coneixement del món del calçat a travès de

les TIC i siga eficaç aquest procediment  per a que l’alumne obtinga el domini necessari en

totes les destreses al finalitzar el curs d’acord al currículum de 2n d’ESO de l’assignatura de

Valencià.

En aquest blog teniu tots els materials,recursos i continguts necessaris per a poder informar-

vos sobre la unitat i està orientat a l’alumnat de 2nd’ESO.

Per acabar, només em queda dir el nom d'aquesta unitat objecte de tractament i aprenentatge.

Quan l'estètica ens fa mal

Espere  que aquest blog siga del vostre gust i utilitat.


    

No hay comentarios:

Publicar un comentario